«Εφόδιο το πτυχίο. Αφιλόξενη η αγορά εργασίας»


«Θεωρώ το πτυχίο του ΕΜΠΟ μεγάλο εφόδιο σε κάθε συνάντηση με εργοδότη. Περιεκτικά θα έλεγα ότι είναι αφιλόξενη η αγορά εργασίας σήμερα αλλά όχι απρόσιτη για ανθρώπους με πείσμα, που προσπαθούν και έχουν όλα τα εφόδια.», τονίζει η κυρία Μαριέτα Χριστοπούλου, απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού Παντείου του 2009, account executive στην εταιρεία επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων V+O και εθελόντρια στο Spam Radio, στον απόηχο της εκδήλωσης με θέμα τις δραστηριότητες του Ραδιοτηλεοπτικού στούντιο Χίλλ, που πραγματοποιήθηκε στις 7-12-2011 στο Αμφιθέατρο «Σάκης Καράγιωργας ΙΙ» του Παντείου Πανεπιστημίου.


Πιο συγκεκριμένα σχετικά με την αξία του πτυχίου με βάση την προσωπική της εμπειρία, η κυρία Χριστοπούλου αναφέρει: «Στο Capital όπου και εργάστηκα, ο εργοδότης μου θυμάμαι ότι μου είχε αναφέρει αυτολεξεί "έχεις ένα πολύ καλό πτυχίο" κοιτάζοντας το βιογραφικό μου. Αλλά και στις υπόλοιπες συνεντεύξεις, το πτυχίο μου αξιολογήθηκε θετικά, και αναγνωρίστηκε ως "εφόδιο" και ότι υπάρχει ένα υπόβαθρο»


Στο θέμα των προοπτικών εργασίας και της απορρόφησης του τεταρτοετούς φοιτητή, η απόφοιτη του Τ.Ε.Μ.Π. σχολιάζει : «Η πρακτική άσκηση συστήνει αποτελεσματικά τον τεταρτοετή φοιτητή με την αγορά εργασίας. Από αυτή πολλά παιδιά βοηθήθηκαν και αποροφήθηκαν. Προσωπικά με βοήθησε στην "αναγνώριση" ως προϋπηρεσίας», πεπεισμένη ότι η πρακτική άσκηση είναι ένα πολύ σημαντικό εφόδιο στο βιογραφικό ενός αποφοίτου. «Θεωρώ την πρακτική άσκηση δουλειά, καθώς κράτησε 1 περίπου χρόνο. Εξάσκησα την πρακτική μου στη ΝΕΤ, και συγκεκριμένα στο ραδιόφωνο,
αποκτώντας εμπειρία εξωτερικού ρεπορτάζ και παραγωγής εκπομπών. Μετά
από την πρακτική, βέβαια έμεινα άνεργη για 6 μήνες περίπου. Κατά διαστήματα είχα
δουλέψει ωστόσο ως εξωτερικός συνεργάτης καθώς και  "δοκιμαστικά" σε 2
τοπικές εφημερίδες σε Αθήνα και Πειραιά, αλλά και στην ΙΜΑΚΟ»
επισημαίνει, κρίνοντας την πρακτική άσκηση ως μία κανονική εργασία, που φέρνει το φοιτητή σε μεγαλύτερη τριβή με το επάγγελμά του.

Πόσο καιρό όμως χρειάζεται ένας απόφοιτος να αναζητά εργασία, αφού έχει τελειώσει την πρακτική του άσκηση; Η κυρία Χριστοπούλου απαντά: «Πέρασα αν θυμάμαι καλά 5 συνεντεύξεις μέχρι να προσληφθώ σε δουλειά (με ασφάλεια και κανονικό μισθό). Η πρακτική, αρχικά με βοήθησε σε ηθικό επίπεδο. Δεν είχα απλά ένα χαρτί που μοιάζει μόνο θεωρητικό. Είχα έρθει στην πράξη σε επαφή με το χώρο της δημοσιογραφίας, γνώριζα κάποια βασικά χαρακτηριστικά και αυτό με βοηθούσε στο να πείσω τους εργοδότες να με πάρουν στη δουλειά. Έπειτα, σε πρακτικό επίπεδο, γνώριζα τι προετοιμασία χρειάζεται για να βρεις θέματα, να κλείσεις καλεσμένους κλπ. Στις
συνεντεύξεις, ενημέρωνα ακριβώς για όλα τα προηγούμενα και οι
εργοδότες έκριναν ότι διαθέτω μια προϋπηρεσία, έχω επαφή με το χώρο
και γνωρίζω ότι δεν είναι όλα.  ρόδινα.»,
τονίζοντας τη δυσκολία που ενδέχεται να αντιμετωπίσει ο απόφοιτος.

Σχετικά με την αγορά εργασίας και τους απόφοιτους του τμήματος με βάση τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στην εκδήλωση, η κυρία Χριστοπούλου συμπληρώνει: « Στην εκδήλωση γενικά υπήρχε ένα κλίμα αισιοδοξίας δεδομένου ότι οι περισσότεροι απόφοιτοι που ήταν παρόντες ήταν στην αγορά εργασίας και μάλιστα σε καλές θέσεις.», είπε συνεχίζοντας. «Η συγκυρία είναι δύσκολη, αλλά όποιος προσπαθεί καταφέρνει τελικά να απορροφηθεί από το σύστημα.» . Όσον αφορά τους ομιλητές της εκδήλωσης και τη μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία, η κυρία Χριστοπούλου δηλώνει: «Δε θα μπορούσα να ξεχωρίσω κάποιον. Ο καθένας έχει χαράξει την πορεία του και βρίσκεται στο χώρο της Επικοινωνίας - στο πεδίο δηλαδή των σπουδών του.»


Ραδιοτηλεοπτικό στούντιο Χιλλ : ένα πλεονέκτημα για το φοιτητή του Τ. Ε. Μ. Π.

Με βάση τα λεγόμενα της κυρίας Χριστοπούλου, τα ραδιοτηλεοπτικά εργαστήρια του τμήματος προσφέρουν στους φοιτητές το εφόδιο της κατάρτισης και της μεγαλύτερης τριβής με το μέσο, πέραν των θεωρητικών γνώσεων. «Όταν ήμουν στο τμήμα δεν υπήρχε το ραδιοτηλεοπτικό στούντιο. Το εργαστήριο τηλεόρασης, ήταν θεωρητικό, αλλά η εργασία με έφερε σε επαφή με την τηλεόραση. Είδα πώς ετοιμάζεται μια εκπομπή. Κατάλαβα ότι απαιτείται προετοιμασία και "αντανακλαστικά" για να κάνεις τηλεόραση.

Επίσης, απέκτησα μια εικόνα για τα κανάλια, την "τοποθέτηση" και το προφίλ τους που στο μέλλον μου φάνηκε χρήσιμη στο "φιλτράρισμα" των πληροφοριών που γίνομαι δέκτης. Τα ραδιοφωνικά εργαστήρια, με έφεραν σε άμεση επαφή με το ραδιόφωνο. Έμαθα να προετοιμάζω μια εκπομπή, να σκέφτομαι θέματα, να επιλέγω καλεσμένους, να παρουσιάζω μια εκπομπή. Έμαθα να συνεργάζομαι και απέκτησα και σε αυτή την περίπτωση μια πλήρη εικόνα για το Μέσο, κατανοώντας ότι δεν είναι μόνο ένα μικρόφωνο, αλλά απαιτείται προετοιμασία για να είναι ελκυστικό το αποτέλεσμα.»,
αναφέρει με βάση την προσωπική της εμπειρία

Σύμφωνα με την κα Χριστοπούλου, το ραδιοτηλεοπτικό στούντιο του Τ. Ε. Μ. Π. Παντείου, αποτελεί πλεονέκτημα για τους φοιτητές.  « Η ύπαρξη του δημιουργεί σαφή πλεονεκτήματα καθώς οι εφαρμογές του εργαστηρίου είναι σύγχρονες και άμεσα συνδεδεμένες με την αγορά εργασίας και την "πραγματικότητα" εκτός ακαδημαϊκού πλαισίου.»




Σχόλια