Συνέντευξη με τον ηθοποιό Στέλιο Δημόπουλο


Ο πρωταγωνιστής της παράστασης Kill The M-all , κύριος Στέλιος Δημόπουλος μας μιλά για το νέο του ρόλο, σχολιάζει την επικαιρότητα και όχι μόνο!





1.Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σας με την υποκριτική; Αυτοσυστηθείτε μας.
Eίχα πάντοτε πάθος με τις ταινίες.  Έβλεπα σαν μανιακός. Ενώ λοιπόν στην προσωπική μου ζωή ήμουν συγκρατημένος μέχρι αηδίας στις ταινίες μου έβγαινε μια περίεργη «υπερευαισθησία». Αυτό ήταν το πρώτο στοιχείο στη διελεύκανση του τι θέλω να κάνω στη ζωή μου.

2.  Kill The-M-all, η παράσταση που πρωταγωνιστείτε. Μιλήστε μας για το έργο. Γιατί  Kill The-M-all;
Ο πρωτότυπος τίτλος ήταν το «Εμπορικό κέντρο» αποφασίσουμε να το κάνουμε Kill The-M-all διότι εξυπηρετεί μία πολύ ενδιαφέρουσα αμφισημότητα. Kill Them All ή Kill The Mall? Ο θεατής μόνο μπορεί να αποφανθεί.

3. Πείτε μας λίγα λόγια για το ρόλο σας
Βετεράνος του στρατού αποπέμπεται από το τάγμα του λόγω μετατραυματικού στρές και επιστρέφει στη γενέτηρά του για να βρεί δουλειά. Εκεί βρίσκει δουλειά ως υπεύθυνος ασφαλείας σε ένα εμπορικό κέντρο και τα φαντάσματα του παρελθόντος του αρχίζουν να σέρνουν το χορό της κατρακύλας του.

4. Πώς είναι να βιώνεις τη ζωή μέσα από ένα control room;
Αποστηρωμένη. «Δήθεν» ασφαλής και λοβοτωμημένη.

5. Ο ήρωας που υποδύεστε βιώνει την ανεργία αλλά στο τέλος ακούει τη βαθύτερη φωνή του. Α)Τι του λέει αυτή η φωνή; Β) σας έχει συμβεί κάτι αντίστοιχο;
Δε θα σας πω τι του λέει αυτή η φωνή. Θα πρέπει να το διαπιστώσετε μόνοι σας. Όσον αφορα εμένα είχα την τύχη να ακούσω τη βαθύτερη φωνή μου και από τότε τα πηγαίνουμε πολύ καλά οι δυό μας.

6.Θεός του ήρωα είναι το Τοτέμ των τηλεοράσεων.  Στην πραγματικότητα κατά πόσο θεωρείτε ότι μπορεί να μας επηρεάσει μία οθόνη τηλεόρασης όσο και μία οθόνη υπολογιστή;
Σχεδόν όλο μας το γνωστικό και ενημερωτικό επίπεδο δομείται πλέον μέσω μιάς οθόνης. Δεν είναι λοιπόν υπερβολή να πούμε οτι η επιρροή και η επέμβαση των υπολογιστών και των τηλεοράσεων στη ζωή μας έχει αποκτήσει αδυανόητη δύναμη και επιρροή πάνω μας.

7. Ο ήρωας επιχειρεί ένα οδυνηρό μακροβούτι-χωρίς-ανάσα μέσα στη βίαιη ζωή του. Τι αντιλαμβάνεται από αυτό το μακροβούτι;
Ότι σπατάλησε τη ζωή του παίζοντας το παιχνίδι των εταιριών και του καπιταλιστικού συστήματος και οτι θυσίασε τη ζωή του για το απόλυτο ΤΙΠΟΤΑ. Και όλα αυτά υπό την ψευδαίσθηση του πατριωτισμού.

8. Αυτό που βιώνει μέσω των τηλεοράσεων ο ήρωας που υποδύεστε, θεωρείτε ότι τον διαβρώνει; Και αν ναι μπορεί να οδηγηθεί σε μία λύτρωση και με ποιο τρόπο;
Δε μπορείς να διαβρώσεις τη σκουριά. 

9. Ποια θεωρείτε ότι είναι τα πιο δυνατά σημεία του ρόλου σας και ποιο είναι το μήνυμα που θα θέλατε να περάσει μέσω αυτού; Καταρχήν υπάρχει το μήνυμα;
Ας ξεπεράσουμε πλέον τη σχολική νοοτροπία του «Τι θέλει να πει ο ποιητής;». Τα πορίσματα του ο κάθε θεατής πρέπει να τα βγάζει ανεξαρτήτου κριτικής και υποκριτικής κατεύθυνσης. Μπορεί εγώ ως ηθοποιός να θέλω να τονίσω το αίσθημα της απώλειας και ο θεατής να νιώθει έλξη απο το ένστικτο της επιβίωσης. Γιατί να τον περιορίσω? Απο κεί και πέρα νομιζω οτι στην υποκριτική δε μπορεί κανείς να μιλάει για δυνατά και αδύνατα σημεία. Ο ρόλος είναι ρόλος και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ολότητα με τις όποιες εναλλαγές της.

10. Όπως όλοι μας έχετε βιώσει και εσείς τη δυσφορία της γενικότερης κρίσης που επικρατεί στη χώρα. Θα μπορούσατε να ταυτιστείτε με όσα βιώνει ο ήρωας που υποδύεστε;
Είμαι πολύ «μικρός» ένα «τίποτα» για να τολμήσω να με συγκρίνω με οποιoνδήποτε χαρακτήρα που έχω υποδηθεί.

11. Το θέατρο και οι ίδιοι οι άνθρωποι που το στελεχώνουν μπορούν να συμβάλουν στο να καταπραΰνουν μέσω της τέχνης  τα σκληρά αυτά βιώματα;
Αυτό είναι το σκεπτικό μας.Τώρα για να τα καταφλερουμε χρειαζόμαστε και ένα αντιστοίχως μαχόμενο, σκεπτόμενο, ξεβολεμένο κοινό που αναζητά τη συνταγή της τέχνης ως αντιβιωτικό. 

12. Ποια θεωρείτε ότι είναι τα πιο δυνατά σημεία της παράστασης;
Δε μπορώ να κρίνω.

13. Ο ήρωας που υποδύεστε λυτρώνεται στο τέλος; Ο θεατής φτάνει στην κάθαρση;
Aυτό είναι καθαρά ζήτημα οπτικής. Όσο για το φινάλε όπως καταλαβαίνετε δε μπορώ να μιλήσω.

14. Ποια είναι η θέση των ανθρώπων της τέχνης εν καιρώ οικονομικής κρίσης;
Υπάρχουν οι μαχόμενοι αυτοι που προσπαθούν επιτυχώς ή ανεπιτυχώς να συνεισφέρουν στην πνευματική μας ενηλικίωση και αυτοί που εκμεταλλεύονται καταστάσεις για να μας δηλητηριάζουν με κάθε είδους ΜΑΛΑΚΙΑ. Και παρακαλώ το ΜΑΛΑΚΙΑ να παραμείνει.

15. Θεωρείτε ότι η οικονομική κρίση έχει φθείρει το θέατρο και με ποιο τρόπο;
Το αναπτύσσει και μόνο. Ξεχωρίζουν τα ξερά από τα χλωρά. Εκείνοι που κάνουν θέατρο γιατί πεθαίνουν χωρίς αυτό και εκείνοι που κάνουν θέατρο για να μπορούν να αυτοπροσδιορίζονται ως ηθοποιίσκοι.

16. Αν βρισκόσασταν σε ένα control  room  και μπορούσατε να επέμβετε σε αυτά που βλέπετε ότι γίνονται στη  χώρα και  θα θέλατε να αλλάξετε κάτι, τι θα αλλάζατε;
Θα πατούσα delete στη μιζέρια και στον καθωσπρεπισμό.

17. Τη δεδομένη περίοδο τι σημαίνει για εσάς αυτό το control room.
Ότι σήμαινε πάντα το να αφήνει κάποιον ή κάτι να κάνει κουμάντο στη ζωή σου. Πράγμα ανεπίτρεπτο.

18.  Ποια είναι τα άμεσα επαγγελματικά σας σχέδια;
Υπάρχουν στα σκαριά κάποιες προτάσεις αλλά ακόμη δεν είναι κάτι επίσημο και δε θα ήθελα να εκθέσω πρόσωπα και καταστάσεις. Εξάλλου όλα στο θεατρικό χώρο είναι ρευστά.

19.Μία ευχή για τους αναγνώστες μας
Η φτώχια θέλει καλοπέραση. Μη μασάτε και μη μιζεριάζετε...

------------
KILL THE-M-ALL: Η παράσταση !



Η πορεία ενός σύγχρονου βετεράνου (πρώην χειριστή ηλεκτρονικών οπλικών συστημάτων) από την ανεργία του, τα βιώματά του, τις αλλαγές του, τις εσωτερικές του επεξεργασίες, μέχρι την εύρεση εργασίας ως υπεύθυνου ασφαλείας σε εμπορικό κέντρο…

Παραστάσεις: από 14 Οκτωβρίου
Δευτέρα & Τρίτη: 21.30

Θέατρο ΠΚ
Κασομούλη 30
Νέος Κόσμος, Τηλ.: +30 210 9011677
Ιστοσελίδα: http://www.pktheater.gr/

 
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:
Συγγραφέας: Κατερίνα Παπαδάκη
Σκηνοθέτης: Ζαφείρης Χαϊτίδης
Πρωταγωνιστής: Στέλιος Δημόπουλος
Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος: Ηλίας Λόης
Φωτισμοί: Φώτης Μήτσης
Μουσική-Sound design: Χρήστος Τριανταφύλλου
Βίντεο: Άγγελος Τόνιος
Επιμέλεια κίνησης / συμμετοχή στα βίντεο: Βάλια Παπαχρήστου & Γιάννης Νικολαΐδης
Κατασκευή σκηνικού: LAZARIDIS SCENIC STUDIO
Βοηθός σκηνοθέτη: Αλέξανδρος "Bonano" Κόντος
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Σοφία Καραγιάννη
Design: Βασίλης Γραβαρίτης
Φωτογράφος παράστασης: Kosmas Iniotakis